Saidina Abu Bakar Ibn Abi Maryam r.a. melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda ;

"AKAN TIBA SATU ZAMAN DIMANA TIADA APA YANG BERNILAI DAN BOLEH DIGUNAKAN OLEH UMAT MANUSIA KECUALI DINAR DAN DIRHAM".

Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Wednesday 7 September 2011

Bergelar Dealer Emas..

Setelah beberapa hari menunggu akhirnya aku telah berjaya untuk mendaftarkan diri sebagai seorang pengedar yang sah..Aku harap ini merupakan titik permulaan untuk aku menjadi seorang pengedar emas yang berjaya. Aku yakin harga emas akan terus meningkat dari semasa ke semasa. “Walaupun harga emas kadangkala turun naik, tetapi jika dilihat dengan lebih teliti, harganya tetap akan naik dari tahun ke tahun. Pemilik emas pula boleh menjual emas mereka pada bila-bila masa sahaja sekiranya memerlukan wang dengan segera." kerana itu aku memilih pelaburan emas sebagai simpanan dan pelaburan. Bagi aku menyimpan emas merupakan satu pelaburan yang bijak dan menguntungkan.

No comments:

Post a Comment